همه چيزهايي كه بايد درباره رنگ بدانيد

۴۲ بازديد

يك راهنماي كاربردي و زيبايي شناختي براي انواع رنگ

 

نقاشي هاي ديوار و سقف و نقاشي هاي بيروني خانه، برخي از محبوب ترين DIY fix-ups توسط صاحب خانه ها. هرچند تقريبا همه رنگ ها از زمان به زمان، چند نفر از ما واقعا مي دانيم كه چه چيزي خريداري و اعمال مي كنيم؟ فقط اين چيزها چيست و چه بايد بكنيم وقتي كه ما آن را خريديم. آيا رنگ 7 دلار در هر گالن به اندازه رنگ 35 دلار در هر گالن مناسب است؟ و در مورد رنگ لاتكس و رنگ روغن بر اساس؟ يا آغازگر

 

 

اين همه مي تواند بسيار گيج كننده و در نتيجه بسياري از مردم به سادگي تصميم خود را بر قيمت پايه و ارزان ترين رنگ آنها مي توانند خريد فقط براي پيدا كردن كه آنها نياز به رنگ، دوباره پوشيدن و دوباره پوشيدن و دوباره دوباره كت ، فقط براي گرفتن رنگ ارزان براي پوشش.

 

 

در اين مقاله ما در مورد مباني نقاشي صحبت خواهيم كرد: چه چيزي، چه نوعي وجود دارد، كدام نوع استفاده از كجا و چگونگي انتخاب شين راست است.

woman painting with paint brush

رنگ چيست؟

رنگ تركيبي از چهار ماده اساسي است: رنگدانه ها، رزين ها، حلال ها و مواد افزودني. رنگدانه رنگ است، و رزين اتصال دهنده يا چسب است. حلال حامل است كه آن را تمام مايع و تبخير مي كند به عنوان رنگ خشك. افزودني ها ويژگي هاي عملكردي خاصي مانند خواص ضد ضربه و ضد گلوله را فراهم مي كنند.

 

 

رنگ هاي ارزان داراي درصد بالايي از حلال ها نقاشي ساختمان در شهريار در هر حجم نسبت به درد هاي بهتر هستند. به عنوان يك نتيجه، مي تواند تا 50٪ كمتر رنگدانه و رزين در يك گالن رنگ ارزان باشد. اين به اين معني است كه اكثر آنچه كه با رنگ هاي ارزان قيمت ارائه مي كنيد، حل كننده (آب و يا ارواح معدني) است كه فقط تبخير مي شود و كمي رنگدانه را پشت سر مي گذارد. به همين دليل است كه شما مجبور به پوشيدن و بارگذاري مجدد با رنگ هاي با كيفيت پايين تا چهار بار قبل از رنگ آميزي كافي است تا رنگ زير را پوشش دهيد.

 

 

بنابراين از جوانب مثبت ياد مي گيريد كه وقت خود را مي سنجند: بهترين رنگي را كه مي توانيد بخريد را خريداري كنيد و از داشتن رنگ بيش از دو بار اجتناب كنيد. به دنبال توليدكنندگان با شهرت خوب باشيد و برچسب را به دنبال محصولاتي كه حاوي حدود 45٪ رنگدانه و رزين در هر حجم هستند را بررسي كنيد.

 

 

انواع رنگ هاي مبتني بر آب در مقابل روغن

همه رنگها به طور عمده به دو دسته حلال بستگي دارند كه نوع آنها را تعريف مي كنند: نرخ اتحاديه نقاشي ساختمان بر اساس آب و يا نفت. رنگ آب در واقع داراي آب به عنوان يك حلال است، اما فقط براي اشتباه كردن همه اين رنگ معمولا "لاتكس" ناميده مي شود، حتي اگر آن را حاوي لاتكس. بسياري از رنگ هاي مبتني بر آب با اكريليك ساخته مي شوند و ممكن است "لاتكس اكريليك" ناميده شوند. برچسب "نقاشي بر پايه روغن" به همان اندازه گيج كننده است، زيرا در واقع با روغن ساخته نمي شود؛ آن را حلال از ارواح معدني (همچنين به عنوان رنگ نازك) و يا رزين هاي آلكيدي شناخته شده است. آلكيد را مي توان با ارومي معدني نابود كرد و رنگ لاتكس با آب كاهش مي يابد. در فروشگاه رنگ، اگر از اصطلاح رنگ لاتكس يا رنگ آلكيدي يا روغن استفاده مي كنيد، متوجه خواهيد شد.

 

رنگ بر پايه آب (لاتكس)

رنگ لاتكس شايع ترين نوع رنگ براي استفاده در منزل به دلايل مختلف است:

 

 

  • پاك كردن با صابون و آب.
  • سازگار با محيط زيست؛ به طور معمول حاوي VOCs كمتر (تركيبات آلي فرار).
  • اجراي فوق العاده.
  • باقي مانده انعطاف پذير، تحمل حركت.
  • مي توانيد از كپك و رطوبت جلوگيري كنيد.
  • خشك كننده سريع.
  • موجود در بسياري از رنگ ها و شفاف.

شما مي توانيد از رنگ هاي آب بر اساس تقريبا هر برنامه در خانه، از بيرون از محيط و تر و تميز به ديوارهاي داخلي و كارهاي چوبي استفاده كنيد.

 

رنگ آلكيد

رنگ آلكيد معمولا در برنامه هاي رنگ آميزي خانه استفاده نمي شود. در يك زمان، اين رنگ استاندارد براي حمام و ديگر مناطق مرطوب بود، از آنجايي كه آنها به راحتي اسكراب، داراي حساسيت بالايي برخوردار بودند و از رنگ هاي اوليه لاتكس دوام بيشتري داشتند. با اين حال، درست است كه بسياري از رنگ هاي لاتكس در حال حاضر برابر و گاهي اوقات بهتر از الكل هستند.

 

هنگامي كه در منزل استفاده مي شود، رنگ هاي آلكيدي به طور معمول براي مناطقي كه سايش سنگين دارند و يا مستعد ابتلا به آن هستند، رزرو مي شوند. اين شامل تر و تميز، كف و گاه كابينت مي باشد. يكي ديگر از مزاياي استفاده از آلكيد اين است كه زمان خشك شدن بيشتر از رنگ لاتكس است، به طوري كه آن را نشان مي دهد سكته هاي قلم مو به همان اندازه، يك مزيت در هنگام نقاشي تر و تميز، چوب، و cabinetry.

 

بعضي از معايب رنگ الكيدي عبارتند از:

 

 

  • به طور معمول گران تر از رنگ لاتكس است.
  • بوي فشرده هنگام خشك كردن و به طور معمول شامل VOCs بيشتر (تركيبات آلي فرار).
  • نياز به تميز كردن با حلال شيميايي (ارواح معدني، يا نازك تر رنگ).
  • برخي از شهرداري هاي محلي استفاده از اين رنگ را به دليل مواد خطرناكي كه در جريان زباله ايجاد مي كنند محدود مي كنند.
  • رنگ شين

توجه ديگر در انتخاب رنگ مناسب فاكتوري است كه به رنگ نقره اي اشاره دارد. رنگ شاين به نحوه رنگ شدن سطح رنگ خشك در هنگام خشك شدن اشاره دارد. چهار انگشت پايه وجود دارد:

 

 

  • تخت
  • تخم مرغ يا ساتن
  • نيمه براق
  • براق

رنگ تخت حداقل مقدار شاين را دارد. مزاياي نقاشي ساختمان اين امر اين است كه نقاشي به خوبي نقاشي ها را پنهان مي كند و سطح رنگ باعث ايجاد انعكاس بسيار كمي مي شود. مضرات اين است كه قابل شستشو نيست. اگر سطح را با يك اسفنج مرطوب تميز كنيد، رنگ ممكن است بر روي اسفنج قرار گيرد. براي همه اين دلايل، رنگ تخت به طور معمول فقط در سقف خانه استفاده مي شود.

 

سايت عطر نرگس با استناد به كتاب علامه كوراني ويژگي هاي دوران ظهور را بدين شرح بارگزاري نموده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.