درباره قيمت ميلگرد ذوب آهن اصفهان چه مي دانيم؟

۷۸ بازديد

براي اطلاع از قيمت ميلگرد و تيرآهن ذوب آهن اصفهان چكار كنيم؟

بدين منظور بايد با آسرون تماس بگيريد و  از قيمت ميلگرد ذوب آهن اصفهان و يا از قيمت تير آهن اصفهان اطمينان حاصل كنيد.

درباره ذوب آهن اصفهان چه مي دانيم؟

شايد برايتان جالب باشد اگر بدانيد شركت ذوب آهن اصفهان كه به عنوان اولين و بزرگترين كارخانه توليد كننده فولاد ساختماني و ريل در ايران شناخته مي‌شود، توسط روس‌ها ساخته شد. روس‌ها سال ۱۳۴۴ اعلام كردند كه اگر ايران به شوروي سابق گاز صادر كند، آنها هم شركت ذوب آهن اصفهان و همينطور ماشين‌سازي اراك را براي ايران مي‌سازند. همين كار را هم كردند و از سال ۱۳۴۶ ساخت اين كارخانه عظيم در جنوب غربي استان اصفهان و در شمال مركز شهرستان لنجان شروع شد. ۴ سال بعد در نيمه اول دي‌ماه ۱۳۵۰ با راه‌اندازي كارگاه كك‌سازي، آگلومراسيون (فرآيند پيش‌پخت و كلوخه‌سازي سنگ‌آهن قبل از شارژ به كوره بلند) و كوره بلند شماره يك، بهره‌برداري از كارخانه با توليد چدن شروع شد. يك سال طول كشيد تا بخش فولادسازي هم راه افتاد و در دي‌ماه ۱۳۵۱ اولين محصولات فولادي توليد شدند. هر چه كه بود، عمليات ساختماني نهايي در سال ۱۳۵۷ تمام شد و كارخانه به توليد بيشتري رسيد.

محصولات كارخانه ذوب آهن اصفهان

اما مي‌رسيم به بحث توليدات اين كارخانه عريض و طويل. اصلاً از اسمش پيداست كه چه توليداتي دارد؛ آهن و محصولات فولادي. اما اگر بخواهيم زيرشاخه‌وار نام ببريم، به اين محصولات مي‌رسيم:

- انواع تيرآهن؛ بال نيم‌ پهن موازي (IPE) و بال پهن موازي (H)

- ناوداني بال مساوي و نبشي

- انواع ميلگرد ساده و آجدار؛ علاوه بر A1، A2 و A3، ميلگرد A4 هم در اين كارخانه توليد مي‌شود.

صادرات محصولات كارخانه ذوب آهن  به ۲۳ كشور اروپايي، آسيايي و آفريقايي

كارشناسان شوروي با توجه به محدوديت منابع مالي و مواد اوليه، مخصوصاً ذخيره‌هاي ذغال سنگي كه در كشور وجود داشت، ظرفيت كارخانه را در فاز اول 550 هزار تن فولاد در سال تعيين كردند كه اتفاقاً همان هم شد. در اولين روزهاي توليد محصولات فولادي، ظرفيت توليد، در حدود ۵۵۰ هزار تن در سال بود اما با شروع ساخت كوره بلند شماره ۲ و توسعه‌ي بخش‌هاي ديگر، ظرفيت به بيش از يك ميليون و ۹۰۰ هزار تن در سال رسيد. هنوز تمام نشده است! ظرفيت فعلي توليدات اين شركت بيش از ۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تن در سال است كه با اعلام قبلي، همين روزها به عدد ۳ ميليون و ۶۰۰ هزار تن در سال خواهد رسيد. البته اين حجم بالا از توليدات فقط در كشور استفاده نمي‌شود و به بيش از ۲۳ كشور اروپايي، آسيايي و آفريقايي هم صادر مي‌شود.

در داخل كشور نيز در ساخت پروژه‌ي برج ميلاد با آن ارتفاع و حجم عظيم فولاد و آهن‌ آلاتي كه نياز داشت، نيروگاه هسته‌اي بوشهر، سدهاي بزرگ كشور و همينطور مترو، نام ذوب‌ آهن اصفهان است كه به چشم مي‌خورد. با مساحت زيادي كه اين كارخانه دارد (۲۰۰ كيلومترمربع) و تقريباً به اندازه‌ي يك چهارم مساحت تهران است (!) اين ميزان توليدات چندان بعيد نيست. خلاصه اينكه اگر دنبال ميلگرد، تيرآهن و نبشي اين كارخانه بوديد، خودتان را اذيت نكنيد، گوشي را برداريد و با ما تماس بگيريد. كارشناسان آسرون آخرين قيمت‌هاي اين محصولات در كارخانه ذوب‌ آهن را به شما مي‌گويند. خيلي ساده است. فقط تماس با اين شماره را مي‌طلبد! 02143000023 جدول زير را هم براي راحتي كار شما اينجا قرار داده‌ايم. مي‌توانيد قيمت روز انواع محصولات ذوب‌ آهن اصفهان از ميلگرد گرفته تا تيرآهن را در آن ببينيد. «تصميم‌گيري» را براي شما ساده كرده‌ايم

 

قيمت تيرآهن ذوب آهن اصفهان

در جدول زير مي توانيد براساس محصول قيمت آهن ذوب آهن اصفهان را مشاهده كنيد.

قيمت ميلگرد ذوب آهن اصفهان

در جدول زير مي توانيد براساس محصول قيمت ميلگرد ذوب آهن اصفهان را مشاهده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.