چه چيزي بايد درباره حفاري چاه بدانيم؟

۴۱ بازديد

براي كساني كه از ما ميخواهند "خارج از شبكه" زندگي كنند، داشتن آب شيرين و بدون درمان شيميايي بسيار مهم است. يكي از بهترين راه هاي حل اين مسئله اين است كه با رانندگي يا حفاري به خوبي خود را به شير آب به منابع آب زيرزميني. در بسياري از مناطق، آبهاي زيرزميني بطور قابل توجهي خالص تر از هر منبع ديگري هستند، زيرا زمين به طور كامل توسط زمين فيلتر شده است، به طوري كه آب باران به آرامي به سطح آب تخليه مي شود. و حتي اگر شما يك علاقه مندان به خارج از شبكه نيستيد، آب هاي زيرزميني ممكن است تنها راه عملي براي به دست آوردن آب شيرين در يك منطقه روستايي باشد.

 

اما ملاحظات مهمي وجود دارد كه به تعيين اينكه آيا رانندگي يا حفاري چاه خود امكانپذير است يا خير، و چگونگي پيچيده (و گران) اين فرآيند، تعيين خواهد شد.

قبل از اينكه تو شروع كني

اگر شما فقط در يك شيوه زندگي خارج از شبكه يا روستايي شروع به كار كرده ايد، قبل از اينكه حتي يك مكان را براي منزل خود انتخاب كنيد، براي بررسي مكان هايي كه شرايط خاك مناسب براي نصب يك چاه مناسب است، با دفتر مطالعات زمين شناسي محلي خود را بررسي كنيد. اين ممكن است تعيين كند كه آيا شما قادر خواهيد بود خودتان را به خوبي بسازيد يا بايد يك شركت حرفه اي حفاري استخدام كنيد تا اين كار را انجام دهيد. هنگامي كه شما مي دانيد يك خدمات چاه فاضلاب در محل ساخت خود امكان پذير است، موارد زير را در نظر بگيريد:

Drive or Drill Your Own Well

 

ماهيت عرضه آب هاي زيرزميني را تعيين كنيد.

 

آبهاي زيرزميني هنگامي كه آبهاي زيرزميني مخازن زيرزميني تشكيل مي دهند، به راحتي تمرين مي كنند يا رانندگي مي كنند، اما اين در واقع يك وضعيت نسبتا نادر است. اغلب، منابع آب زيرزميني در لايه هاي شن و ماسه متخلخل وجود دارد و در اينجا روند ايجاد يك چاه مي تواند مشكل تر باشد، هر چند به هيچ وجه غيرممكن است.

 

تعيين عمق عرضه آب هاي زيرزميني.

 اين خيلي زياد است از منطقه تا منطقه. روش لايروبي چاه فاضلاب  در بعضي مناطق، آب هاي زيرزميني ممكن است تنها چند متر زير سطح باشد؛ در مناطق ديگر، اين مي تواند صدها پا عميق باشد. عمق آب هاي زيرزميني ممكن است چگونگي تعيين كند و اگر شما مي توانيد به خوبي خود را رانندگي يا تمرين كنيد. براي آب آشاميدني خوب، شما بايد به اندازه كافي عميق بكشيد. آب قابل قبول معمولا نياز به حداقل 30 فوت دارد، اما آب بهتر معمولا عميق تر مي شود. هر چيزي را در يك محيط شاداب و مرطوب در اختيار داشته باشيد.

تصميم بگيريد كه چاهها رانده شوند يا حفاري شوند. اين فرآيندهاي كاملا متفاوت است كه به عمق آب زيرزميني و ماهيت خاك بستگي دارد.

 

براي بررسي اينكه آيا مجوز مورد نياز است با بخش ساختمان محلي خود چك كنيد. در اكثر نقاط، مجوز لازم است، زيرا كيفيت آب آشاميدني مربوط به بهداشت عمومي است.

اگر يك كمپني محلي خدماتي را به املاك و مستغلات در مجاورت ارائه مي دهد، با آنها چك كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه هيچ خطوط خدمات زير زميني از اموال خود عبور نمي كنند. اگر آنها را انجام دهيد، محل آنها را قبل از شروع خستگي، تعيين كنيد.

تعيين اينكه آيا خطوط فاضلاب، مخازن قديمي يا سيستم هاي سپتيك در زمين وجود دارد. آنچه را كه كد ساختمان محلي شما نياز دارد، تا آنجا كه به اندازه فاصله يا عقب افتاده است، پيدا كنيد. اگر كد محلي شما به طور خاص به آن پاسخ ندهد، بايد حداقل 50 پا را از آنها بكشيد تا از تامين آب خود آگاه شويد.

 

رانندگي خوب: يك مرورگر

گران تر، اما فيزيكي تر، راه براي ايجاد يك آب شيرين آب، اين است كه آن را رانندگي كنيد. رانندگي فرآيند خسته كننده را به خوبي مي گذارد، به طوري كه به طور معناداري طول لوله را به طور مستقيم از زمين عبور مي دهد تا ستون لوله گذاري به آب منتقل شود. برخي از انواع خاك باعث رانندگي دشوار يا غير ممكن مي شود. به عنوان مثال، اگر خاك شما حفر چاه ارت تهران  در محدوده شما زياد است، ممكن است به راحتي رانندگي كنيد. به همين ترتيب، در مناطقي سنگين با سنگ يخبندان يا سنگ بستر كم عمق، رانندگي خوب ممكن است غير ممكن باشد. در چنين مكان هايي، حفاري تنها گزينه است، و معمولا به يك تيم حفاري حرفه اي نياز دارد.

 

 

ابزار و مواد مورد نياز براي كندن يك چاه شامل موارد زير است:

 

 

 

  1. يك حفار پست حفاري براي حفاري سوراخ حفاري عميق 2 پا براي خنك كردن شما
  2. يك سيستم خوب از لوله گالوانيزه، با هم با يك پيچ و مهره و نقطه سخت در انتهاي رشته
  3. يك راننده پست - همان ابزار مورد استفاده براي نصب پست هاي حصار فلزي است
  4. لوله روده فولادي گالوانيزه در بخش هاي 5 پا
  5. يك پمپ
  6. سوپاپ
  7. كلاه رانندگي
  8. اتصال لوله-نخ
  9. آچار لوله
  10. حداقل 30 فوت رشته با وزن متصل به انتهاي

فرآيند رانندگي به نظر مي رسد به شرح زير است:

 

  1. حفاري سوراخ 2 فوت حفاري با حفاري سوراخ پست.
  2. با راننده پست، بخش اول قسمت چاه را به سوراخ رانده تا حدود 10 اينچ در بالاي زمين باقي بماند.
  3. بخش ديگري از لوله را با از بين بردن كلاه و نصب اتصالات داخلي رشته اضافه كنيد. كلاه را براي حفاظت از نخ ها جايگزين كنيد و رانندگي را ادامه دهيد، بخش هاي لوله را اضافه كنيد، هر بخش حدود 10 اينچ بر روي زمين نشان داده شده است.
  4. همچنان لوله هاي خود را وارد كنيد. هنگامي كه شما به لوله ضربه بزنيد صداي توخالي را مي شنويد، مي بينيد كه به آب رسيده ايد.
  5. براي تعيين اينكه عميق شما در جدول آب قرار دارد، كلاه را بر روي لوله برداريد و رشته وزني را از لوله برداريد. هنگامي كه آن را به پايين مي رساند، آن را بكشيد تا ببينيد كه چقدر رشته مرطوب است. همچنان رانندگي نقطه اي را ادامه دهيد تا مطمئن شويد كل صفحه نمايش زير آب است.
  6. پمپ خود را به خوبي ببنديد تا ببينيد كه سريع آن را آب مي كند. چاه هاي رانده شده به اندازه چاه هاي حفر شده آب توليد نمي كنند، اما شما بايد حداقل پنج گالن آب در دقيقه را از چاه رانده شده خود دريافت كنيد. اگر نه، پمپ را برداشته، كلاه را در انتهاي لوله ببنديد، و همچنان رانندگي لوله را ادامه دهيد.
  7. همچنان پمپ را مجددا نصب كنيد و جريان را آزمايش كنيد، زيرا چاه را در 5 فوت افزايش مي دهيد. هنگامي كه شما به سرعت جريان حداقل پنج گالن آب در دقيقه رسيده ايد، شما آماده هستيد كه پمپ خود را متصل كنيد و شروع به جمع آوري آب كنيد.
  8. حفاري يك چاه: يك بررسي
  9. اگر شرايط خاك در منطقه شما (يا محدوديتهاي نيروي فيزيكي) ممكن است شما را از داشتن يك رانندگي خوب ممنوع سازد، مي توانيد به متخصص حرفه اي مراجعه كنيد (كه نسبتا گران است)، يا ميتوانيد كيتي را بخريد و وسايل مورد نياز براي تمرين را بفروشيد خوب خودت اين ممكن است يك روند دشوار باشد، و مگر اينكه شما واقعا براي تكميل خودكفا باشيد، اكثر مردم حرفه اي را براي انجام اين كار استخدام مي كنند.
  10. هنگامي كه شرايط خاك دقيقا درست است، مي توانيد از يك كيت خوب حفاري DIY استفاده كنيد. انواع كيت هاي حفاري در دسترس هستند براي فروش، مانند يك ارائه شده توسط howtodrillawell.com، كه شامل بسياري از ابزارها و مواد به جز لوله هاي پي وي سي است كه لوله هاي دائمي را تشكيل مي دهند. اين كيت خاص براي حدود 700 دلار فروخته مي شود. اين فرايند با استفاده از يك موتور هواپيما براي رانندگي يك چرخش دوار است كه سبب كاهش خاك مي شود، كه مخلوط با آب است و از طريق لوله توخالي به عنوان يك دوغاب، به عنوان كمي كه از طريق زمين وارد مي شود، مكيده مي شود. اين كيت همراه با يك ويديو و دستورالعمل كامل است كه شما را از طريق مرحله فرآيند گام به گام.
  11. همراه با لوله هاي پي وي سي، شما نياز به يك پمپ خوب دائمي داريد. اگر شما عميق تر از 50 پا و يا بيشتر، شما نياز به يك پمپ شناور، زمين در زمين براي حركت آب به سطح. اطمينان حاصل كنيد كه هزينه آن را در برآورد خود شامل كنيد.

 

كيفيت آب

صرفنظر از اينكه آيا درايو يا درايو خود را تمرين كنيد، اولين 100 گالن آب گلدان خواهد بود. هنگامي كه از علامت 100 گالن عبور مي كنيد، آب و هوا بايد روشن شود. و هرگز از آب خود براي مصرف استفاده نكنيد تا اينكه آن را تست كنيد تا اطمينان حاصل شود كه آن را با هر نوع مواد شيميايي، باكتري يا ساير مواد خارجي آلوده نكنيد.

 

خط پايين

خوب بودن خود را با رانندگي يا حفاري ممكن است زماني كه شرايط خاك مناسب است و زماني كه سطح آب در سطح مناسب، بين 30 تا 50 فوت در عمق باشد. اما هنگامي كه شرايط خاك دشوارتر مي شود يا وقتي كه سطح آب بسيار عميق است، حفاري حرفه اي واقعا بهترين پاسخ است.

 

پادگان دو كوهه كجاست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.